علل ایجاد زخم دیابتی چیست؟

به وجود آمدن مشکلات و زخم در پا را باید جدی بگیرید. همه این مشکلات می توانند از چیزهای کوچکی مانند راه رفتن با کفش تنگ، ایجاد زخمی کوچک در پا، رفتن سنگریزه به داخل کفش و آسیب رساندن به آن شروع شود.

زمانی که به دیابت مبتلا نیستید این عوامل روی پا تاثیر می گذارند و شما با احساس درد متوجه آنها می شوید. در این صورت درمان را شروع می کنید. اما اگر به دیابت مبتلا باشید به رشته های عصبی شما آسیب وارد می شود.

این امر سبب می شود تا درد را حس نکنید. زیرا عصب ها مسئول انتقال درد در بدن هستند. به این بیماری نوروپاتی می گویند. در صورتی که نتوانید حسی در پاهای خود داشته باشید در صورت صدمه و آسیب به این نواحی متوجه این امر نخواهید شد. در نتیجه یک بریدگی کوچک یا زخم در پاها می تواند منجر به فاجعه ای بزرگ در افراد دیابتی شود.

مراقبت از زخم دیابتی

همچنین ممکن است طی ابتلا به بیماری دیابت جریان خون شما ضعیف شود. در نتیجه این امر سبب می شود تا بریدگی های بسیار کوچک روند بهبودی طولانی را طی کنند.

تشخیص اینکه شما دچار آسیب عصبی شده اید یا دارای مشکلات مربوط به جریان خون هستید، با پزشک است. پزشکان از طریق آزمایشات می توانند متوجه شوند که روند جریان خون در بدن شما به چه صورت است.

در صورتی که جریان خون شما نرمال باشد، درمان زخم و مراقبت از آن به طور طبیعی انجام می شود. در غیر این صورت باید اقدامات لازم برای اصلاح جریان خون انجام شود.

در برخی از مواقع انجام جراحی می تواند به درمان جریان خون افراد کمک کند. در این صورت پزشک از استنت و بالون برای این منظور استفاده می کند. یکی دیگر از روش های جراحی قلب روش بای پس است. این عمل برای کسانی که به مشکلات قلبی دچار هستند انجام می شود. در این روش لوله کوچکی را در سرخرگ قرار می دهند تا از گرفتگی آن جلوگیری کند.

درمان زخم دیابتی چگونه انجام می شود؟

در صورتی که به دیابت مبتلا هستید و پاهایتان دچار آسیب شده است، در خانه به مداوا و درمان آن نپردازید. هر چقدر زخم ها یا تاول های ایجاد شده در پا کوچک باشند، باز هم درمان باید توسط پزشک متخصص در این زمینه صورت گیرد.

پزشکان معتقد هستند استفاده از پماد آنتی بیوتیک در آن لحظه می تواند به شما کمک کند تا عفونت های احتمالی به جریان خون وارد نشود. در این صورت در اسرع وقت به پزشک متخصص برای درمان و مراقبت از زخم دیابتی مراجعه کنید. این مشکلات به شدت می تواند روی سلامت اندام های داخلی شما تاثیرات منفی را بر جای بگذارد.

تمیز کردن زخم در این شرایط از جمله اقداماتی است که پزشکان باید انجام دهند. روش تمیز کردن زخم دیابتی به گونه ای است که نیاز به مراقبت های ویژه ای در این زمینه دارد. همچنین پزشک مربوطه ممکن است نوعی پماد یا کرم را برای استفاده در منزل تجویز کند.

در صورتی که به زخم دیابتی مبتلا شوید، تمیز کردن زخم موثرترین روش برای جلوگیری از گسترش آن است. بعد از این امر بانداژ زخم برای جلوگیری از می شدن آن انجام می شود.

با توجه به پیشرفت های اخیری که در زمینه پزشکی صورت گرفته است، پزشکان برای درمان زخم دیابتی در چند سال اخیر از روش برش مانند سلول های بنیادی و فاکتورهای رشد استفاده می کنند. این درمان ها اقداماتی بسیار مناسب عنوان می شوند. زیرا در سریع ترین زمان ممکن زخم ها را از بین می برند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند به پاها فشار وارد کند، وزن زیاد است. این امر سبب می شود تا زخم دیابتی شدید تر شود. برای این منظور افراد دیابتی باید وزن خود را کاهش دهند. استفاده از کفش های مناسب با قالب های استاندار از جمله پیشنهاداتی است که پزشکان به این افراد توصیه می کنند.


قند تلخ ، ديابت دیابتی ,صورت ,درمان ,جریان ,انجام ,استفاده ,دیابت مبتلا ,تمیز کردن ,برای جلوگیری ,برای درمان ,پزشک متخصص منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ARAME JAN گل همیشه بهار ترامپ کیمیا اینجا زیبایی را درک کن خاطرات من دلنوشته ها شناخت خداوند زنده عیسی مسیح یو بلاگ